tirsdag 5. april 2011

Gjør det selv!

Denne skjenken har tilhørt min farmor og farfar. Den var opprinnelig brun og stod i kjelleren deres. En dag min mor var på besøk, kom hun til å kommentere på at en så flott skjenk bare stod i kjelleren og støvet. Noen uker senere ble skjenken levert på døren hos mine foreldre, hvitmalt, med nye, moderne lister på dørene og strietapet - min farfar hadde virkelig gjort en innsats med å pusse den opp! Skjenken fulgte mine foreldre i alle år, og ble på 80-tallet oppdatert med ny grønnblomstret tapet, som siden ble fjernet igjen... For oss barna var den et spennende møbel, som inneholdt skuffer med sølvtøy og smykkeskrin med gull og glitter, hyller med penservise og glass, og skuffer med brikker og duker - den var virkelig et skattekammer av fine ting. Da min kjære pappa døde for noen år siden, var det en ting jeg var helt sikker på at jeg ville ha - det var denne skjenken, og den var jeg så heldig å få. Vel hjemme hos oss fikk den en ny omgang med hvitmaling, lister ble fjernet for å få på plass ny tapet, for så å bli satt på plass igjen. Siste hånd på verket var å bytte ut de gamle messinghankene med nye knotter i glass. Jeg er alt i alt veldig fornøyd med skjenken, og kan ikke se for meg at jeg noen gang kan kvitte meg med den - den rommer ikke bare mange ting, men også mange gode minner!



















2 kommentarer:

  1. Så fin den ble, og så gøy at den har en historie.
    Takk for kommentar om mitt diy prosjekt. Da jeg så hvor fin den ble med treverket i behold, var det for sent... Jeg hadde sparklet noen skruehull og da var det ingen vei tilbake. Men som sagt, jeg har flere, så kanskje den neste blir funkis-allmost-naturell... :-D

    Klem fra Laila

    SvarSlett
  2. Selv takk! Jeg skal følge med på bloggen din og neste prosjekt - blir spennende å se :-)

    SvarSlett